ERASMUS KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Erasmus Programı Kapsamında Giden ve COVİD-19 Nedeniyle Dönüş Yapmak Zorunda Kalan Öğrencilerimize Duyuru (16.06.2020)

Değerli Öğrencilerimiz;

Öncelikle hepinize sağlıklı ve güzel günler diliyorum. Bilindiği üzere Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi olarak kabul edilen "COVID-19" hastalığı sürecinden Erasmus+ Programı öğrencilerimiz olarak sizler de etkilenmiş bulunmaktasınız. Bu dönemde yaşanan sıkıntıları çözmek, sorunları gidermek ve mağduriyet oluşturmamak adına koordinatörlük olarak elimizden gelen tüm imkanlarımızı kullanacağımızı bilmenizi isteriz.

Bu süreçte yurtdışından dönen veya dönmek zorunda kalan öğrencilerimize yapacağımız çalışmalar ve istediğimiz belgeler hakkında bilgi vermek istiyorum.

Türkiye Ulusal Ajansı tarafından Yükseköğretim Kurumları için  yeni tip koronavirüs (Covid-19) nedeniyle Erasmus+ Yükseköğretim KA103 Öğrenci/Personel Hareketlilik faaliyetlerine ilişkin sık sorulan sorular ve cevapları için lütfen tıklayınız... (SSS lütfen dikkatlice inceleyiniz.)

Bİlgilendirme:

1- 2018 ve 2019 yılı KA103 Projelerimiz için Erasmus+ Programı Staj ve Öğrenim Hareketliliği kapsamında seçtiğimiz öğrencilerden yurtdışına çıkmış olanlar için ilk olarak pasaport giriş/çıkış tarihleri göz önünde bulundurulacaktır.

2- COVİD-19 nedeniyle yurtdışına olan seferlerin durdurulması ve sınırların kapatılmış olmasından dolayı hareketliliğini yarıda kesmiş veya tamamlamış ancak dönüş yapamayan öğrenciler içinde hibelerinin hesaplanması yapılırken katılım sertifikaları değil pasaport giriş/çıkış tarihleri baz alınacaktır.

3- Yurtdışında bulunduğunuz süre Erasmus+ Programından faydalandığınız süre olarak kabul edilecektir. (Türkiye’ye dönüş yapıp, kabul aldığı kurumun online çevrimiçi eğitimine devam eden öğrenciler hariçtir.)

4- Katılım Sertifikanız; COVİD-19, pandemi vs. nedenlerle döndüğünüze dair not düşülerek hazırlanmış ve tarafınıza verilmiş olması önemlidir.

5- Uçak biletinizin e-bilet olması yeterlidir. (Biniş-İniş Kartlarına ihtiyaç yoktur.)

6- Bulunduğunuz ülkede yurt (konaklama) için kalmadığınız günler adına ücret ödemesi yaptıysanız ilgili kurumdan dilekçe ile ücret iadesini talep etmeniz gerekmektedir. İlgili kurumdan iade alamadığınıza dair yazı ile ödediğiniz tutarı makbuzla birlikte dilekçe ekinde tarafımıza beyan etmelisiniz.

7- Yurtdışına çıkmadan önce sağlık adına sigorta şirketi tarafından yapılan sigorta adına ödediğiniz ücret için ilgili kurumdan dilekçe ile ücret iadesini talep etmeniz gerekmektedir. İlgili kurumdan iade alamadığınıza dair yazı ile ödediğiniz tutarı makbuzla birlikte dilekçe ekinde tarafımıza beyan etmelisiniz.

8- Yurtdışına çıkmadan önce vize için ödediğiniz bir ücret varsa bunu makbuzla birlikte dilekçe ekinde tarafımıza beyan etmelisiniz.

9- Yurtdışına olan seferlerin durdurulması ve sınırların kapatılmış olmasından dolayı seçildiği halde hareketliliğe katılamamış olan öğrencilerimiz adına çözüm önerilerimiz koordinatörlük bünyesinde kurulacak komisyona sunulacak olup, mağdur edilmeyecektir.

Not: Tek dilekçe ekinde ödeme makbuzlarınızı ve uçak için e-biletinizi beyan edebilirsiniz. Konuyla ilgili birimimiz tarafından kurulacak komisyon koordinatörlüğümüze vermiş olduğunuz dilekçelerinizi ekleriyle birlikte inceleyecektir. Ödemeler tek seferde yapılacak olup, süreçle ilgili tarafınız bilgilendirilecektir.

Talep Edilen Belgeler:

1- Pasaport giriş/çıkışlarınıza ait sayfaların 2 (iki) adet nüshasının fotokopisini (arkalı-önlü olabilir) alınız.

2- Katılım Sertifikası

3- Öğrenim Hareketliliği ile giden öğrencilerden, süreç sona ermeden pandemi nedeniyle dönenler için Learning Agreement Student Mobility for Studies (Öğrenim Anlaşması) ve varsa transkriptleri

4- Staj Hareketliliği ile giden öğrencilerden, süreç sona ermeden pandemi nedeniyle dönenler için istediğimiz Learning Agreement Student Mobility for Traineeships (Eğitim Anlaşması)

5- Dilekçeniz ve ekinde uçak için e-bilet, konaklama, sağlık sigortası ve vize ödemeleri için ise yaptığınız ödemelere dair makbuzlar.

Not: Talep edilen belgeleri imkanlarınız dahilinde en kısa sürede göndermeye azami özen ve gayret göstermeniz önem arz etmektedir. 

Sitemizde COVİD-19 ve SSS başta olmak üzere süreç hakkında duyuru yapmaya devam edeceğiz. Lütfen sitemizi takip ediniz.

Siz değerli öğrencilerimize sağlıklı günler dileriz...

Bilgi:

Konuyla ilgili aklınıza takılan soruları erasmus@odu.edu.tr adresine yazabilirsiniz. Gerekli evrakları hazırlayarak posta yoluyla tarafımıza göndermeniz hepimiz adına en sağlıklı olan çözüm yoludur.

İletişim: 0 452 226 52 00 Dahili: 6164 - 6165

Adres: Ordu Üniversitesi, Erasmus Kurum Koordinatörlüğü, Cumhuriyet Yerleşkesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi 3. Kat Cumhuriyet Mahallesi

P. K. 052200 - Altınordu/ORDU


Eklenme Tarihi : 16-06-2020 12:01:37